Bonfire Night November 5th - Lewes

by - 19:53

There was a big parade in a heart of Lewes which was overcrowded as you can see. This visit was totally worth it. It was seriously my best night in UK. I have not expected anything like that and it was a great surprise!
//
V srdci města probíhaly obří průvody a protože Lewes je slavný pro Ohňostrojovou noc, tak to tam bylo totálně narváno, ale stálo to za to a byla to moje nejlepší noc v Británii. Něco takového jsem nečekala.

Friend of mine said that because of this red smoke it looks like a football match, haha.
//
Kamarád mi říkal, že kvůli tomu červenému kouři to vypadá jako na fotbalovém zápase.
V průvodu byly stovky a stovky lidí, skoro každý měl pochodeň a po městě byl cítit benzín, oheň a nepřipadalo mi to jako typická Anglie s jejich běžnejma pravidlama ohledně zdraví a bezpečnosti.
Ressidents dress up as priests and bear burning crosses to commemorate the burning of seventeen Protestant martyrs.
//
Obyvatelé se oblékají jako kněží a nesou hořící kříže na památku upálení sedmnácti protestantských mučedníků.
We saw many bands there it was shocking how many people were involved on this festival. There are bonfire societies in different cities. One lady told me that all these people make their own costumes.
//
Viděly jsme tam spoustu kapel a byla jsem v šoku z toho kolik lidí je do tohohle festivalu zapojeno. Každé okolní město či vesnice má svojí vlastní společnost speciálně pro tento den a jedna paní mi říkala, že všichni tihle lidé si sami vyrábí ty kostýmy.
High five!
Do you think that was small event? 18 000 people commute to Lewes that day.
//
Vypadá to na nevelkou událost? Nenechte se mýlit, protože ten den přijelo do Lewes 18 000 lidí.
It is always kinda dangerous and I read later that they arrested 14 people and 86 were injured.
//
Bylo to tam docela nebezpečné a později jsem si přečetla, že bylo zatčeno celkem 14 lidí a dalších 86 bylo zraněno.
The history of bonfire celebrations on 5 November throughout the United Kingdom have their origins with the Gunpowder Plot of 1605, where a group of English Catholics, including the now famous Guy Fawkes, were foiled in their plot to blow up the House of Lords.
//
Historie "ohňostrojových" oslav dne 5. listopadu v celém Spojeném království mají svůj původ v události "Spiknutí střelného prachu" z roku 1605, kde skupina anglických katolíků včetně nejslavnější osoby této události Guy Fawkese zklamala v jejich plánu vyhodit do povětší Sněmovnu lordů v Londýně.
More pictures tomorrow! We attended fireworks so there is more to see!
//
Více fotek přidám zítra, zůčastnili jsme se i ohňostrojů, takže máme ještě spoustu fotek v zásobě.

You May Also Like

9 comments

  1. Úžasné fotky!! :)
    Bonfire night miluju, vždycky jsem si o tom brala referát jako o festivalu v UK! :D :) Fascinuje mě ta tradice a ten historický podtext události! :)

    ReplyDelete
  2. Wow, to musel byť zážitok! :)

    ReplyDelete
  3. jojo jeden z nejlepších dní v roce :)) ještě teď je mi špatně když si na tu "páááárty" vzpomenu :)) V Brigtonu to musí být super!

    ReplyDelete
  4. haha a víš co je vtipný, že mě řekla to samý - its sore troat! a vytiskla mi asi 3 papíry o tom co to je, co to způsobuje, jak se to léčí a tak :D nic co bych si nepřečetla na internetu :D

    ReplyDelete
  5. to muselo byt uzasne!

    Inak pozyvam na giveaway o GUCCI RUSH 75ml tu: http://biancaprincipessa.blogspot.sk/2013/10/najlepsia-giveaway-ever.html

    ReplyDelete
  6. skoda, ze nic takoveho neni tady. mame jen silvestra.

    ReplyDelete
  7. Skvelé :) pozri si : http://zivotpubertiacok.blogspot.sk/2013/11/no-name.html môžeme sa navzájom sledovať :)

    ReplyDelete

Thank you!